onsdag den 2. marts 2016

Vådt

Selvom der lå sne i morges, så var den væk, før vi nåede at blinke, og til gengæld har regnen silet ned hele dagen. Du milde, hvor får vi meget vand fra oven, - det føles som langt mere, end det plejer, og noget tyder på, at den følelse er rigtig. 2015 blev et af de vådeste år, der nogensinde er målt.

Klimaforandringer eller ej, - det er blevet utroligt moderne at "være grøn". Den bølge hopper jeg på med et par grønne hagesmække:


De er oven i købet hæklet af rester (stop garnspild, du ved...) og af ulønnet, frivillig arbejdskraft (det er jo også blevet moderne for at få enderne til at nå sammen....), - så jeg er helt med på beatet. 
Det der med at "være grøn" betød ellers noget helt andet, da jeg var barn. Da var det lig med uerfaren, og dét var ikke nogen hædersbevisning. Jeg siger det bare.

12 kommentarer:

  1. Godt, at man stadig kan være grøn - også i en moden alder :-)

    SvarSlet
  2. Det kan ikke blive bedre med stop garnspild og ulønnet arbejdskraft. Må indrømme du virkelig er med på den bølge der florerer for tiden. Men det er nu dejligt indimellem at fgarnlageret reduceret. Det er for mit vedkommende lettere at øge det. Dine små hagesmække er utrolig fine. En rigtig god ide med de små syede "lapper" du sætter på. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan slet ikke se, at det svinder i lageret.....

      Slet
  3. De er supersøde! Garnspild må være at få besøg af møl.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha, møl ville slet ikke være velkomne. Så vil jeg hellere selv knokle. Jeg skal vel blive omkring 104, hvis jeg skal nå at bruge alt mit garn ;)

      Slet
  4. Nej, det at være grøn dengang var noget, vi helst ville vokse fra hurtigst muligt.
    Fine grønne hagesmækker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, - i dag påberåber alle sig at være noget så grønne. Tiderne skifter.

      Slet
  5. He he - god pointe ☺ men grøn er nu også en flot farve - fine smækker ☺ er iøvrigt i gang med at læse Folkene på Inhaug ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber, du kan lide bogen / bøgerne.

      Slet