torsdag den 18. april 2013

Lidt fra kulturfronten

Der er lige et par kulturelle oplevelser, jeg har lyst til at dele med jer, der læser med her. J.K.Rowling (som jo er Harry Potters "mor") har udgivet den første roman for voksne, og jeg har lyttet den:


Det er en super god bog!!!!! Foregår i en lille by i det vestlige England. Lidt Barnaby-stemning, men med rigtigt levende mennesker. Små dramaer i det store, store dramaer i det små. Den kvinde kan altså noget med sproget og med at skrue en god historie sammen. Jeg har lyttet med stor fornøjelse, og er såmænd helt ked af, at den er slut.

Det er ikke tit, jeg går i biografen. Faktisk er det ret sjældent. Jeg er egentlig heller ikke så vild med musicals. Men jeg lod mig lokke ind og se denne her:


Det er et par dage siden, men jeg er stadig helt høj! Sikke en fremragende film. Næsten tre timer, og jeg kiggede ikke på uret en eneste gang. Handlingen er den klassiske om valget mellem det gode og det onde, skuespillerne spiller helt fantastisk, musikken er SÅ flot, og jeg kan kun sige: Se den!

Lockoutet på 3. uge nu. Tjaaa.....




Vi holder os i gang. Vi er sammen. Vi er kreative. Vi tænker......

11 kommentarer:

  1. Tak for tippet med bogen - jeg vil flux bestille på biblio.
    Filmen så jeg i sidste uge - jeg giver dig ret. Den er helt fantastisk. Også jeg nød den - sikken skuespilspræstation.
    Sikke kreative påfund fra lock out fronten. keep it up :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for, at vi deler oplevelsen af filmen.

      I dag er det fotoløb, der er på aktivitetsplanen :)

      Slet
  2. Tak for de to anbefalinger - det er lige noget for mig, Eva, og jeg vil straks bestille bogen på biblioteket.
    Åh hvor er det dejligt at se jeres kreativitet omkring lockouten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber, du synes godt om bogen, når den kommer hjem.

      Vi må jo holde os skarpe, - så vi er klar, når vi engang må komme på arbejde igen:)

      Slet
  3. Tak for anbefalingerne - har set filmen som teaterstykke i London - med Stig Rossen ! For mange år siden :)
    Bogen vil jeg prøve at lytte til- tak.
    Håber snart i får lov at arbejde igen!..

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske kan du også lide både bogen og filmen. Det håber jeg :)

      Vi ser frem til, at vores arbejdsgiver igen vil se os.

      Slet
  4. Vi var samlet inde - lærerne - for, at se filmen... sikke en oplevelse... vi var jo nærmest "høje" da vi gik ud af salen... sad ved siden af den ene af musiklærerne ;-)) det var altså sjovt... vi var alle opslugt af filmen, men hun var helt oppe at køre, især over de smukke sangstemmer... fantastisk film. Havde ikke lige troet, at den ville røre mig så meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. For mig var det også en uventet positiv oplevelse. Så smukt, grumt og fantastisk.

      Slet
  5. Tak for anmeldelsen, jeg har haft kig på den bog og overvejet om den var god. Nu vil jeg læse den, hvis jeg kan finde en engelsk version.

    Filmen har jeg ikke set i denne udgave, men det vil jeg da overveje.

    SvarSlet
  6. Det skulle da nok være muligt at finde bogen på engelsk. God fornøjelse :)

    SvarSlet
  7. Spændende, hvis Rowling også kan skrive for voksne. Hun står på min liste - og bliver der efter din anbefaling.
    Filmen er jeg ambivalent over for; mest fordi anmeldelserne går meget på, at især nogle af skuespillerne ikke er de store sangere, og det går jeg helt kold på efter at have set Henning Jensen i temmelig gamle dage spille Christpher Plummers rolle i Sound of Music. Det gik ik' så godt. Men når du alligevel blev grebet af filmen, trods det at du ikke er så vild med musicals (lige som jeg), så skulle jeg måske give den en chance.

    SvarSlet