lørdag den 27. april 2013

Fra loppefronten

Og således smuldrede en hel uge uden at jeg fik vist de dejlige fund, jeg hjembragte fra Bagagerumsmarked i søndags. Jeg brugte skam en hel halvtredser. 

En "halv" engledåse:


En filterholder, så filtrene ikke længere skal ligge og flyde ovenpå noget i skabet:


2 stk ægte "Peugeot-kværne", - mærkevare til 25 kr. Det var vist dagens fund:


Og en lille vase, som jeg ikke havde brug for, men den var både sød og billig:


Jeg skal på arbejde igen. Det kunne der siges og skrives meget om. Jeg glæder mig oprigtigt til at se mine elever, som har fået"smuglet" de sødeste hilsner ud til mig (lige til klump i halsen, kan jeg godt afsløre), mens jeg har været forment adgang, -og til at se mine skønne kolleger. 

I går havde vi to konfirmationer i familien. En nevø og en niece. Da man jo desværre ikke kan være to steder, var jeg til nevøens, - det var jeg til gengæld længe, så jeg er træt i dag og drømmer om liggestol og solskin. Please!

20 kommentarer:

  1. Det er altid dejligt med gode loppefund.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det, - jeg holder meget af at gå på loppemarked :)

      Slet
  2. Sikke nogle dejlige loppefund! Jeg elsker den slags og skal selv på loppemarked i morgen. Hvor er det rørende, at du har fået hilsner fra dine elever, men lærerne har været lockuotet.

    SvarSlet
  3. Hvor er det fine loppefund. Og kværnene var da utrolig billige ;-)
    God arbejdslyst. Nu gælder det om at have gode ledere - eller hvad?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er en spændende periode, vi går i møde i skolen.

      (De kværne var SÅ billige!)

      Slet
  4. Det var da vist et kup til de penge - hvor er det en sød lille vase, den kan jeg godt forstå, du måtte ha´ med - håber, du kommer ud i liggestolen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er på vej til liggestolen, skyer eller ej!

      Slet
  5. Fine lopper. Den lille vase måtte da bare med. :o)

    SvarSlet
  6. Fine sager du har fået fingrene i :O)
    Håber også at der er solskin ved dig, så liggestolen kan komme lidt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. For ovenover alting stråler mo´er sol.....

      Slet
  7. Din nye filterholder minder mig om mit barndomshjem, den er rigtig fin og det er det andre ting altså også:)
    God arbejdslyst på mandag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den filterholder er bare så "barndom-agtig" :)

      Slet
  8. Pøj pøj med opstarten igen :-) Og sådan en filterholder må jeg på jagt efter, når loppemarkedet åbner igen i Hune by . God weekend til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke en sådan kan findes, - der var mange af dem engang:) Tak.

      Slet
  9. Lækre sager, især vasen. Jeg har også en del små vaser. De er så lette at dekorere med uden at de fylder.

    God lørdag aften til dig.
    HÅber du får sol og liggestol imorgen.

    kh. Lis

    SvarSlet
  10. Jamen, det er jo netop den slags "unødvendige" vaser, der gør, at man altid har en passende vase :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og til en flad femmer, så kan den godt få love at fylde på hylden.

      Slet