onsdag den 26. december 2012

Der er længe, længe til.....

De to bedste dage på året er ovre. Jeg ved ikke, om jeg bedst kan lide den ene eller den anden, men måske er de ingenting uden hinanden, så jeg behøver ikke vælge. Lad mig sige det sådan: Jeg har haft mange skønne juleaftener i mit liv. Dette års er en af de bedste. Men det er de måske i virkeligheden alle sammen......?
Jeg fik en gave, jeg slet ikke havde regnet med:


Jeg havde godt nok ønsket mig den, men hvem skulle dog...? Børnene, selvfølgelig, som også lovede at komme og prøvesmage og at grillsæsonen gerne måtte starte tidligt i år :)

I sidste øjeblik opdagede jeg, at der stod strømper på en ønskeseddel, og da der også stod penge, blev de lagt i strømpeskafterne:


Den traditionelle 2.juledagsfrokost i den store familie er på sammenskudsbasis, og i år rafler vi om opgaverne undervejs. Det gjorde vi nemlig også juleaften, og ud over et ryddeligt køkken, gav det gode oplevelser til dem der slog 6´ere. To af gangen i køkkenet til lidt god radio (syntes nogen...) i forskellige kombinationer, var slet ikke så slemt. Kun 5 minutter, så kom næste hold. Det kan anbefales! Men husk minut-uret.

Nu er der længe til næste juleaften og 1. juledag. Det er godt. Så er glæden desto større.

14 kommentarer:

  1. Tillykke med den dejlig grill!
    Sikke en god idé at I raflede om opgaverne juleaften! Det er jo et stort arbejde at stå alene med det hele - det gik rigtigt op for os her i år. Og sammenskud er også en fin idé!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og når så gæsterne fakiskk hygger sig gevaldigt med det, er det jo ren win-win.

      Slet
  2. Uh dejlig at få sådan en grill, så er der noget at glæde sig til...Og det andet der tror jeg da vi skal tage op..;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi var vist alle overraskede over, hvor hyggeligt det var (og dejligt for husmoderen....).

      Slet
  3. Hyggelig måde at fordele opgaverne på!

    Randi

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var det nemlig. Og 5 minutter er overskuelige. Der gik sport i at nå så meget som muligt på tiden.

      Slet
  4. Sikken en god ide - at rafle om opgaverne.

    Glædelig jul til dig og dine.

    SvarSlet
  5. Super god idé, også kan den bruges hele året :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig. Men det kræver at husmoderen kan give slip :)

      Slet
  6. Det er dejligt at du har haft nogle gode juledage, og ja de er hurtigt overstået som man ellers har forberedt sig på i lang tid.
    Det var dog en skøn grill du har fået og nu er der basis for at samle ungerne til skøn grillmad:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og grillen er såmænd ikke større, end at jeg godt kan tænde den, selvom der bare er 2 personer til middagen. Dejligt brugbar.

      Slet
  7. Vel overstått jul. Morsom måte å fordele oppgvene på en slik kveld! :) 'Håper det nye året bringer mnge fine stunder!
    Klem

    SvarSlet