søndag den 2. december 2012

Den første

Et lille adventsindlæg skal der til. Jeg har været i gang siden kl. 5 i morges. Lavede en lang liste med ting, jeg skulle nå, for så er det så dejligt, når man har streget ud...... I skrivende stund mangler jeg stadig 3 punkter (og støvsugningen, som er blevet bortvist til morgendagens liste). Jeg skal nok nå det hele, men sig ikke, at lærere ligger på den lade side.
Gæstebud i går resulterede i, at jeg blev ejer af disse truttende engle:


Det var dejligt at stå tidligt op i morges, for jeg skulle jo åbne adventsgaven fra veninden, - den mangeårige tradition, som er så hyggelig. Jeg fik disse fine ting. Og en klump i halsen allerede da jeg læste det første digt i bogen:


Veninden fik et par hjemmesyede viskestykker og en hæklet karklud:


Jeg kunne ikke holde nissemanglen ud, så jeg har nørklet lidt igen:


For at minde mig selv om, at det er glæden, der er det centrale, så vil jeg slutte med et lille adventsvers:

Så tænder vi et lys i kvæld,
vi tænder det for glæde.
Det står og skinner for sig selv
og os, som er til stede.
Så tænder vi et lys i kvæld,
vi tænder det for glæde.


31 kommentarer:

  1. Sikke dejlige ting du fik og gav :)
    decembertid er en dejlig tid :)

    SvarSlet
  2. Tak for det fine adventsvers, Eva! Det kendte jeg ikke.

    Randi

    SvarSlet
    Svar
    1. Så har du lært lidt nyt i dag. Måske er det i oprindeligt norsk....

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Sikke fine ting du fik og et dejligt advendtsvers du har skrevet...Nu næsten uden slåfejl.;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har vel ikke været i gløggen......
      Tak skal du have for de pæne ord.

      Slet
  5. Det hørtes veldig koselig ut! Og nissene dine er alltid så fine :)

    SvarSlet
  6. Dejlige engle, og ih, en energi fra morgensstunden ... nå ja, jeg er fuld af energi på den forkerte side af kl. 24

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis jeg skal nå det hele, skal jeg vist blive ved til midnat. Men det gør jeg nu ikke. Der er jo heldigvis også en dag i morgen.

      Slet
  7. Godt nok nogle tidlige morgener du holder dig...og så en søndag. Dejlige gaver....og flotte truttede engle :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er mest frisk først på dagen.

      Ja, de er fine, de englebasser.

      Slet
  8. Jeg har ment at lærere ligger på den dovne side :)
    Det er altså en dejlig tid, denne juletid med al dens pynt, lys, varme, gaver, kager og omsorg for hinanden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg så fortælle dig, at det gør de ikke. Langt de fleste af dagens gøremål var arbejdsrelaterede.

      Julen er en skøn tid, og jeg ville ønske at jeg havde mere tid til private julerier. Men jeg må jo bare nyde den tid, der er.

      Slet
  9. Og der skulle så havde stået; " Jeg har ALDRIG ment ..."
    !
    Pinlig fejl !
    :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi, hi, - lidt meningsforstyrrende fejl....:) Men det kan nu nok være svært at gennemskue, hvad lærere egentlig laver efter kl. 14.

      Slet
  10. Smukke gaver du gav og modtog. Dejligt med sådanne traditioner der er kommet for at blive.

    Denne tid er så dejlig, varm og givende.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en af de hyggelige traditioner.

      Slet
  11. Hvor er det et fint vers
    - og hyggeligt med en adventspakke tradition :)
    Hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er hyggeligt. Og sangen er så fin.

      Slet
  12. Så hyggelig med gave fra venninnen din! Hun var heldig hun også, det må jeg si!
    Klem

    SvarSlet
  13. Sikke nogen flotte opsatser du har i vinduet..:-)
    Det er vel nok en hyggelig tradition at have med sin gode venninde.
    Rigtig glædelig advent til dig og dine.

    hej fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Glædelig advent til dig også. Opsatserne var en uventet gave. Fine er de.

      Slet
  14. Det er en dejlig tradition du og veninden har - og fine gaver I har givet hinanden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig en dejlig tradition. Og vi tænker på den hele året, så gaverne bliver gerne til året igennem.

      Slet
  15. Vinduet er så flot med englene!

    Sikken hyggelig tradition med gaverne.

    SvarSlet
    Svar
    1. De var vist også fabrikeret lige der til:)

      Slet
  16. Det er sådan en smuk sang du slutter indlægget med......
    Lækre adventsgaver

    SvarSlet