lørdag den 13. oktober 2012

Tjuhej, det er ferie

Min efterårsferie blev skudt i gang med manér. Efter et veloverstået motionsløb på skolen i det skønneste vejr kunne jeg lægge mig på en massagebriks med rolig baggrundsmusik og den smukkeste udsigt. Et gavekort på massage og zoneterapi skulle indfries, og det var den skønneste oplevelse!
Da jeg igen var på benene var der oven i købet nybagte boller og kaffe hos den glade giver.

Og så gik det ellers løs. En dejlig travetur mod Aarhus City endte i Salling, hvor de to forfattere til bogen "Den endelige løsning" læste op og signerede bøger, så jeg fik mit eget eksemplar med hjem.:


Aarhus har fået et stort kreativt område ved den gamle godsbane, og i anledning af Kulturnatten var der (bl.a.) arrangeret byforskønnelse. Her kunne man brodere på byens pladser og torve, kedelige bygninger og skulpturer. Jeg broderede på Domkirken:


Min ledsager pyntede på Rådhuset:


Billederne bliver udstillet på et af byens biblioteker og derefter på en café i midtbyen, så vi fik dem ikke med hjem. Hold op, hvor var det hyggeligt at sidde med en pæn flok andre kvinder og brodere. Super arrangement.

Og så måtte vi have lidt til ganen. Det fandt vi på en hyggelig cafe, der bød på spinattærte, humus, lækkert brød og en hel del fadøl:) Fyldt op med gode oplevelser og dejlig mad kunne vi nyde tanke om, at i dag er den første dag i ferie.

Min skal nydes indendøre med strikketøjet, der skrider frem (!), Mads og Monopolet, SF´s gyservalg, genudsendelse af Vild med dans,  Matador og masser af kaffe og stearinlys. Så er det da ferie, når man kan spilde en hel dag med den slags. Og jeg gør det!

18 kommentarer:

  1. Hvor er de broderier fine...og nyd din ferie....jeg nyder også i fuldeste drag ikke at skulle passe pillefyr m.m.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Vejret i DK i dag, er bestemt heller ikke noget at råbe hurra for, så Frankrig er et godt valg:)

      Slet
  2. Sikke en dejlig start du har haft på ferien - godt begyndt er halvt fuldendt - så det kan da kun blive en rigtig god ferie :-)

    Randi

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en dejlig start. Og med det vejr vi har i dag, er det da godt ikke at have så mange planer.

      Slet
  3. Ja, du har da taget hul på ferien med maner......hold da op hvor har det været skønt for dig med alle de dejlige oplevelser.

    Håber resten af din ferie må blive ligeså dejlig ;o))

    Kh. Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, - ja det var en dejlig start på ferien. Og dagen i dag tegner også godt med "ingen planer" og ualmindeligt dårligt vejr.

      Slet
  4. Hvilken skøn begyndelse på ferien !
    Nu har du en hel uge, hvor du selv bestemmer hvad du vil bruge din tid til:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var!
      Og der er kun sat to formiddage af til arbejde (næste uge skal jo planlægges...) så der er tid til at mærke efter.

      Slet
  5. Rigtig god ferielørdag til dig, sikke en tur til Århus, det lyder som et fantastisk arrangement:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var et super arrangement.
      Tak:)

      Slet
  6. Det lyder vildt hyggeligt! Kulturnat med broderi! Sjov ide. Håber du får nydt din afslapningsdag i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var hyggeligt!
      Jeg er allerede i god gang med at lave ingenting....

      Slet
  7. Vidunderlig start på ferien. Og flotte broderier

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en skøn start, - og faktisk så fortsætter den gode feriestemning.

      Slet
  8. Rigtig god ferie - hvor lyder et dejligt at ligge på massagebriksen til rolig baggrundsmusik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så dejligt, at jeg straks bestilte tid til en ny omgang efter ferien:)

      Slet
  9. God ferie resten af ugen.
    Du fik begyndt på en dejlig måde. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, og det er fortsat på den dejlige ferie-måde.
      Tak.

      Slet