torsdag den 18. oktober 2012

Advarsel

Hvis du er en af de mange, som får røde knopper af at høre om jul, så skal du nok ikke læse med til enden. Så er du advaret.

Der blev tid til en lille skovtur i går, og Dyrehaven er altid et hyggeligt gensyn. Der stod advarsler om dyr i brunst, og man blev advaret mod at gå for tæt på....., men det var altså ikke mig, der gik tæt på. Det var Bambi og alle hans venner, der stod midt på stien og lod sig fodre af børnefamilierne. Jeg listede forbi....


Smukt og stille vejr var det:


Og der var basis for at nynne "Nu falmer skoven".


Og nu kommer det! Årets tre første nisser er færdige. Den grønne gren af nisseklanen kom først i år til træf her på min matrikel. Og der kommer flere!!!


Nu skal der tænkes. Og regnes. Og findes. For der er indløbet endnu en bestilling i indbakken, og der er ikke mange dage at løbe på.

12 kommentarer:

  1. Smukke billeder.
    Fine nisser.
    Ikke spor for tidlig. Inden vi ser os om så er det jul.
    Vi er ved at gøre klar til vores andet julemarked, der skal finde sted den sidste søndag i nov. Det kræver meget forberedelse for at få et julemarked på plads.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig ikke et øjeblik for tidligt at begynde på forberedelserne.
      Hvor lyder det hyggeligt med julemarked:)

      Slet
  2. Så længe de ligner skovnisser, så tror jeg vi klarer det! De er virkelig søde! (og jeg glæder mig til jul. Altid. Skal høre julemusik på repeat!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bedste, når julen er ovre er, at så kan man jo glæde sig til næste år:)
      Stille og roligt sniger nisserne sig ind her på kanalen.....

      Slet
  3. Det var dejligt for dig med en tur ud i naturen. De er nu søde de små Bambier;)
    Næ, det er ok med de små nisser for mig, de er også søde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og nisserne skal jo laves i god tid inden julen....

      Slet
  4. Her i blogland må det være okay at vi er i gang. Det virker værre, når butikkerne allerede har pyntet! Og alligevel trækker det... I hvert fald da jeg kom forbi en sød butik i Kompagnistræde....
    God fornøjelse med forberedelserne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er jo kun 6 uger til 1. december:) Så det skal nydes nu!

      Slet
  5. jeg elskede dine nisser i 2011, det tror jeg også jeg kommer til i år ...
    og jeg elsker små projekter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt med små projekter. Nu er jeg så lige gået i gang med et lidt større bestillingsarbejde, men nisserne kommer tilbage snarest....

      Slet
  6. Sikke en dejlig skovtur - tænk at dyrene kom så tæt på, at man kunne fodre dem. Dine nisser er slet ikke til at stå for :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de var meget tæt på. Man kunne klappe dem:)
      Tak.

      Slet