fredag den 10. februar 2012

Så blev jeg færdig med Hanne Bech Hansens krimi, Lasten. Jeg har lyttet den på lydbog. Og hvad kan jeg så sige om den? Tjooo, det er ikke helt nemt at anmelde den. Det er en hyggelig krimi, som har fokus på politiarbejde, og krimigåden er godt tænkt. Den handler om grænseoverskridende kriminalitet, og hovedpersonen er en ung politikvinde af pakistansk herkomst. Bogen er meget ”nøgternt” skrevet, - sådan meget politi-rapport-agtigt, hvis I forstår… Den mangler måske lidt persontegning, og helt sikkert egentlig spænding, - men den er såmænd alligevel værd at læse. Hvorfor? Det kan jeg ikke forklare, men prøv selv. Den er altså ikke så ringe. Nu har jeg lagt Vibeke Marx´ bog Sortehusene på ipod´en. Den skulle være god ☺

5 kommentarer:

  1. Jeg har lige taget den ned og skal i gang med den så det bliver spændende.

    Rigtig søde små futter i forrige indlæg.

    Kh Jane

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva.
      Har massive problemer med at lægge kommentarer - så derfor kommer mit svar under en af dine andre bloggere.
      Du er god til at beskrive bøgerne.. og ved faktisk nu, at det ikke er en jeg lige skal have i ørerne. Tror vi læser det samme.
      Lige nu lytter jeg til Jo Nesbø... og han er bedre at læse, men OK. Jeg elsker de gode personskildringer. Har du hørt Kragepigen og Sorgens ild? Dem skal du prøve.
      Rigtig god weekend.
      KH Jette

      Slet
  2. Hanne Bech Hansen har fået en del smæk af kritikerne, men jeg tror, mange er glade for hendes bøger! Det var spændende, at læse hvad du skriver, Eva - den bog kunne jeg godt tænke mig at læse.

    SvarSlet
  3. Små hverdagssysler: Det er da træls, at du ikke kan få lov at lægge kommentarer, men fint, at du alligevel har fundet en måde:) Jeg har prøvet Nesbø, men han var ikke noget for mig. Kragepigen og Sorgens ild vil jeg straks skrive på listen. Tak for ideerne.

    Og tak til jer andre for respons:)

    SvarSlet
  4. Jeg har gået og lusket lidt rundt om den...men når du siger at den er læseværdig på et eler andet plan så vil jeg læse den...Sorthusene vil jeg endnu mere gerne læse...
    Bech Hansens bog ligger allerede i læsestakken...det gør sorthusene ikke! God dag til dig!

    SvarSlet