torsdag den 3. februar 2011

En lille hverdagsglæde

Der er ikke megen udadvendt aktivitet p.t., selvom jeg synes, jeg løber vel stærkt. Gad nok vide, hvad jeg løber efter...

På mit bord står en lille blomst, som jeg har givet mig selv. En Saintpaulia:



Jeg har aldrig før set den med sådan en blomst, men lidt research (for at finde den rigtige stavemåde) bragte mig til en side, der kunne fortælle, at den også hedder Afrikansk viol. Og så ligner den jo meget godt.
Jeg har en plan, der indebærer en stol, lidt radio, kaffe og strikkepinde. I eftermiddag.

God torsdag.

17 kommentarer:

  1. Ååå for ein nydelig blomst!! Likte godt planen din for ettermiddagen:)) Kos deg i dag!!

    SvarSlet
  2. Så fin, så fin......Tilslutter mig helt klart dine eftermiddagssysler....Nyd det ;o)
    Kh. Majbrit:)

    SvarSlet
  3. Det er en nær slektning av Saintpaulia, Chirita tamiana. Søt plante.

    SvarSlet
  4. Ja, man skal huske at give sig selv en pause - og en blomst - en gang imellem :-)

    Randi

    SvarSlet
  5. God plan! Du forstår da konceptet :) Jeg er også hjemme i dag, og kunne godt tænke mig at følge din plan, men jeg har to fødselsdage i weekenden, så den står vist på noget rengøring i dag...
    God dag til dig - sammen med din smukke forårsbebuder :)

    SvarSlet
  6. Smuk lille blomst.
    Rigtig god eftermiddag .

    SvarSlet
  7. Held og lykke med planen, det kan du vist godt trænge til :-)

    SvarSlet
  8. Jeg håber din planlagte stol-med-kaffe-strik-og-radio bliver en langvarig succes :)

    SvarSlet
  9. God plan, sådan bliver min eftermiddag vist også efter en susende kold formiddag til børnefødselsdag

    SvarSlet
  10. Sød blomst. Jeg har aldrig før set den slags saintpauli.

    Kan rigtig godt lide din plan med kaffe, stol, radio og strikkepinde! Tror jeg vil prøve noget lignende lidt senere.

    SvarSlet
  11. Dejligt med sådan en foræring til sig selv og din plan lyder som perfekt selvforkælelse:))

    SvarSlet
  12. Det lyder skønt♥
    Nyd din kaffe og strikketøj ☺

    SvarSlet
  13. Dejlig blomst, og dejlig plan!

    Fortsæt med at nyde torsdagen!

    SvarSlet
  14. Den er godt nok fin, har heller aldrig set sådan et eksemplar - den er jo rent forårstilskud og vitaminindsprøjtning :-)

    SvarSlet
  15. For en deilig ting å gjøre, å gi seg selv en nydelig liten blomst. En blomst du må lese litt om for å bli kjent med. Jeg liker så godt den Eva jeg finner i bloggen din.

    God klem til deg fra meg.

    SvarSlet
  16. Det var en fin blomst. Håper du hadde det koselig og avslappende i ettermiddag :)

    Klem

    SvarSlet