onsdag den 10. februar 2010

Når dagen slutter


Jeg er vild med krimier i fjernsynet. Engelske eller svenske skal de være, og det gør ikke spor, at jeg har set dem før. Jeg ser dem nemlig slet ikke for krimigåden, ja nogen gange kan jeg slet ikke huske "hvem morderen var", selvom jeg har set dem endda op til flere gange. Det interesserer mig nemlig ikke. Næh, relationerne mellem personerne, byen, det foregår i, musikken (i Morse f.ex), det langsomme tempo...., det er sådan nogen ting, jeg nyder at nyde. Engang vil jeg gerne besøge Ystad, - bare fordi Wallander huserer der, eller Oxford fordi Morse reklamerer så fint for den.
Måske er det også den vedholdenhed "heltene" har omkring deres arbejde, der trækker, selvom de er trætte, udbrændte, familien ligger i ruiner. Ikke at jeg synes, det er værd at efterligne, men fascinerende er det, at nogen er så fokuserede på at finde en morder.
Især DR1 er flinke til at (gen)udsende, og jeg sætter mig gerne til rette. Falder som regel i søvn, men det gør jo heller ikke noget, for jeg har som regel set den før, eller også kommer den jo snart igen...

4 kommentarer:

  1. Jeg falder dog ikke søvn :-) , men har det som dig, det er ikke jagten på morderen, der er det vigtigste .

    SvarSlet
  2. Enig!
    Jeg kan også sove til ALT, og jeg er helt vild med krimierne, netop pga. stemningen. Faktisk er jeg bedst til at sove, når 1.vigtige ting forklares og 2.mordgåden opklares.
    Derfor kan jeg sagtens se dem flere gange.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Prøver lige igen,ja jeg er også vild med krimier, skal snart til sverig i hytte og Barnaby skal med :0)

    SvarSlet