lørdag den 6. februar 2010

Karklude


Min veninde, Kirsten, helt tilbage fra folkeskolen er en håndarbejds-ørn. Dels er hun dygtig, dels er hun produktiv. Og for ikke så længe siden fik jeg en stak hjemmesyede karklude af hende. De er rigtig fine, syet i dobbelt jerseystof og overlocket sammen. Og så er de skønne at tørre med, nemme at vaske.
Det måtte jeg prøve selv, og på billedet ser du resultatet. Jeg havde "heldigvis" lidt problemer med hjørnerne, så nu har jeg fået lov til at kigge forbi Kirsten og få et kursus. Det glæder jeg mig til, for der er altid lidt inspiration at hente.
Jeg er langsomt ved at vende tilbage til normal drift. I dag er jeg vågnet til "sædvanlig" tid, og jeg har endnu ikke taget panodil. Så mon ikke jeg skulle være klar til at fejre sønnen med familien i morgen?

8 kommentarer:

  1. Karkludesyning er også en diciplin jeg gør i, dels for at udnytte resterne, dels fordi jeg ikke bryder mig om fiberkludene...

    SvarSlet
  2. De slår hvid, gul, blå varianterne med længder. Næsten 'synd' at bruge som karklude....

    SvarSlet
  3. De er meget fine. Og sikken da nogle skønne stoffer. Når du nu engang har været på "kursus" i overlock, vil du så ikke dele ud af din viden? Jeg har selv haft en del problemer med "hjørner" mv. og tænkt, at det må der da være nogen som har nogle kloge løsninger til. Har dog ikke kunnet finde nogle bøger eller noget på nettet, som omhandler det.

    SvarSlet
  4. Det var en rigtig gode ide ! Har ikke en overlock maskine.. Øv !

    SvarSlet
  5. Hvor er de skønne. Alt andet end blå, gul, hvid er sjovt. Man kan være heldig at finde dem i blomstrede udgaver, men disse - især elgene - er da langt skønnere!

    SvarSlet
  6. Sikke en god ide, og jeg stemmer også for et blogkursus :-)

    Og forsinket tillykke med sønnen, det bliver skønt at skulle fejre ham i morgen :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er de fine, jeg har faktisk aldrig tænkt på at sy karklude, jeg plejer at strikke dem.
    Godt, at du er ved at vende tilbage til normaltilstand og forhåbentlig parat til at fejre sønnen.

    SvarSlet
  8. Med sådanne karkluder er det ligefør man glæder sig til bordet trænger en omgang

    SvarSlet